Založ si blog

Ruženec. I.

Každé ráno a či večer mám pri sebe svoj ruženec. Niekedy sa sním zobudím či zaspím v náručí. Ja osobne preferujem ten typ ruženca ktorý v prstoch cítite. Príjemný je drevený alebo perlový, hlavne nech je v chlapských rukách ťažký. Na dĺžke nezáleži dôležité je však správny a presný počet zrniek na ňom. Ani na farbe, tvare zrniek tak nezáleži hlavne nech sadne do dlane. Objavil som stránku kde si zo šnurky sami môžete urobyť vlastný, svoj. Vy mu dáte tvar, rozostupy medzi zrnkami – venujete svoj čas. Aj ja mám taký ruženec, svojimi  rukami urobený. Nie je to talizman, amulet keď niekoho vidíte držať v rukách ruženec, som  presvedčený že sa rozpráva s Nebeskou Matkou. Ruženec zrnka na šnúrke, či na retiazke pre niekoho ozdobný predmet a pre iného cesta ku modlitbe. Keď si odmyslíte zrnka a predstavíte si pohyb palca a ukazováka čo to vo vás vyvolá??  Je to gesto peniaze, éčka proste šúchate drobné medzi prstami gesto chlapcov v teplákoch s pred Kyjev/ hotel/. Škoda že majú ruky prázdne a nedržia ružence. Mám chuť sa niekedy postaviť s ružencom v ruke, vedľa žien v podchode na Mierku ktoré držia časopis Strážna veža, aká by bola reakcia ľudí s pod Mierka :-). Ružencu tej to modlitbe, nástroju ktorý vovedie do blízkosti : izby v domčeku v strede Nazareta; stretnutie Alžbety a Márie; Belehém a pastierikovia a potom králi; obetovanie v chráme Simeon a Anna; súpis ľudu a strata Ježiša ako dieťa;… chcem len ukázať kto sa ho modli ten sa nemusí báť,

Telepat.

03.08.2010

Určite sa aj vám stalo že vás „milo“ prekvapil človek ktorý s vami pracuje už nejaký ten piatok. Najlepšie na tom je, že pracujete, rozprávate a žijete a zrazu sa vám zdá že to bola ilúzia. Možno práve preto že človek v práci / ak ju nemení často/ nadväzuje vzťahy. Je to hra páči nepáči, rozumieme si či nie, šplhám či podliezam… kariéra, osobný [...]

Kniha kníh.

02.08.2010

Keby som sa opýtal každého z vás či máte obľúbenú knihu, väčšina z vás by pritakala že áno. Mňa osobne v detstve formovali knihy sira Waltera Scotta: Ivanhoe, Rob Roy…. 🙂 Kniha má byť súčasťou bytia človeka, ozdobou bytu a sprievodkyňou pre spaním. Nik a nič nenahradí dotyk, vôňu, prevedenie, proste knihu. Osobne mňa dosť konfrontovala skutočnosť, keď je [...]

Ruženec.

30.07.2010

Mám 38 rokov ale stále mám pri sebe túto šnúrku perál pri sebe. Je to môj poklad, moje puto. Sprevádza ma od môjho obrátenia, ale je to beh na dlhé trate. Preberám ho keď idem BUSom do práce či z práce, alebo keď kráčam ulicami. Je to modlitba, rozhovor teda uvedomenia si prítomnosti Nebeskej Matky Márie. A cez Máriu k Ježišovi. Ruženec toľko podôb umeleckých ale aj [...]

SR Prezidentka Čaputová Úradovanie Východ Prešov Návšteva

Čaputová: Z východu som nadšená, rada sa sem vraciam

25.04.2024 21:45

Prezidentka navštívila rusínske divadlo, evanjelické gymnázium, centrum pre obete násilia či národnú kultúrnu pamiatku na Solivare.

SR Bratislava EK Vláda Jourová RTVS MK Stretnutie TK BAX

Jourová rokovala s Ficom i Šimkovičovou: Nikto si neželá, aby Slovensko prišlo o peniaze EÚ, eurokomisia má však otázky

25.04.2024 19:57

EK diskutuje s vládou o zmenách v trestnom práve, ktoré vládna koalícia napriek žiadosti komisie presadila v zrýchlenom režime.

Lukasenkova atletka

Lukašenko prezradil, kedy odíde. Ženu na čele štátu nechce, ale atlétku, ktorá neznáša dúhové farby, by podporil

25.04.2024 19:00

Alexandr Lukašenko tvrdí, že Bielorusom sa žije oveľa lepšie ako pred tromi desaťročiami. Ako vyzerá porovnanie ich finančných pomerov so Slovákmi?

Praha, masová streľba, Česko

Strelec z pražskej univerzity netrpel duševnou poruchou, motív úrady oznámia čoskoro

25.04.2024 18:21

V hlavnej budove Filozofickej fakulty UK v Prahe 21. decembra 2023 jej študent zastrelil 13 ľudí a jedna osoba neskôr zomrela v nemocnici.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 4
Celková čítanosť: 6627x
Priemerná čítanosť článkov: 1657x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy