Založ si blog

Ruženec.

Mám 38 rokov ale stále mám pri sebe túto šnúrku perál pri sebe. Je to môj poklad, moje puto. Sprevádza ma od môjho obrátenia, ale je to beh na dlhé trate. Preberám ho keď idem BUSom do práce či z práce, alebo keď kráčam ulicami. Je to modlitba, rozhovor teda uvedomenia si prítomnosti Nebeskej Matky Márie. A cez Máriu k Ježišovi. Ruženec toľko podôb umeleckých ale aj praktických má. Mladí ho majú na rukách ako náramky, ženy ako šperk na ruke v podobe prsteňa.Staré matere kráčajúc do kostola zas v rukách modliac sa. Ruženec má toľko podôb ale iba jeden smer kontemplovať cez Máriu jej syna Ježiša. Keď som pracoval v Petržalke na Kopčianskej ulici na skládke tak ma oslovil jeden ruský brigádnik že či mu nezoženiem korunku ruženca. Vraj jeho preberaním medzi prstami dochádza masírovaním nejakých bodov, aj to bol pohľad na ruženec. Ruženec ma obklopoval po celý doterajší život. Bol v rukách mojej babky a strýka, mojej mami v kostole Blumentál a teraz u mňa aj teraz :-). Ruženec drevený, sklenený či zlatý hlavne keď sa s vierou, nádejou a hlavne s láskou modlí. Ruženec je mocná zbraň proti Zlu, premieňa srdce – život. Keď som mal službu v nemocnici stretol som v labáku kolegu, nepoznal som ho ale videl som na jeho ruke ružencový prsteň, tak som ho oslovil: …nepoznám ťa ale viem že máme spoločnú nebeskú Matku. Je dobré keď na dlhej a namáhavej ceste a tým je život máte oporu,puto čo vás istí, u mňa je to ruženec. Tým to putom by som chcel omotať všetkých ľudí okolo seba čo mám, svoju rodinu. Aby po plavbe životom sme našli vždy bezpečný prístav a nestratili smer. Ruženec stretnem sa sním na výjazde keď si babička balí veci do nemocnice, a šup je tam v kabelke. Keď sú otvorené srdcia je otvorená aj dlaň. Ruženec je pred príprava na vykonanie heroického výkonu, zaprieť sám seba. Veď v prvom tajomstve radostného ruženca sa dozvedáme : ako Mária prijala vôľu Božiu, FIAT VOLUNTAS TUA. Kto tvrdí že je veriaci ale neberie svoj každodenný kríž  a nenasleduje Krista Pána, nie je HO hoden!!! Modlitbou ruženca sa človek dostáva bližšie cez Máriu k PRAVDE, CESTE ktorou je Kristus Pán. Prajem všetkým aby na svojej plavbe životom vždy mali dobre počasie, silný vietor a vždy našli bezpečný prístav. Nech na tejto ceste ich sprevádza ruženec, ako aj mňa.

Telepat.

03.08.2010

Určite sa aj vám stalo že vás „milo“ prekvapil človek ktorý s vami pracuje už nejaký ten piatok. Najlepšie na tom je, že pracujete, rozprávate a žijete a zrazu sa vám zdá že to bola ilúzia. Možno práve preto že človek v práci / ak ju nemení často/ nadväzuje vzťahy. Je to hra páči nepáči, rozumieme si či nie, šplhám či podliezam… kariéra, osobný [...]

Kniha kníh.

02.08.2010

Keby som sa opýtal každého z vás či máte obľúbenú knihu, väčšina z vás by pritakala že áno. Mňa osobne v detstve formovali knihy sira Waltera Scotta: Ivanhoe, Rob Roy…. 🙂 Kniha má byť súčasťou bytia človeka, ozdobou bytu a sprievodkyňou pre spaním. Nik a nič nenahradí dotyk, vôňu, prevedenie, proste knihu. Osobne mňa dosť konfrontovala skutočnosť, keď je [...]

Ruženec. I.

31.07.2010

Každé ráno a či večer mám pri sebe svoj ruženec. Niekedy sa sním zobudím či zaspím v náručí. Ja osobne preferujem ten typ ruženca ktorý v prstoch cítite. Príjemný je drevený alebo perlový, hlavne nech je v chlapských rukách ťažký. Na dĺžke nezáleži dôležité je však správny a presný počet zrniek na ňom. Ani na farbe, tvare zrniek tak nezáleži hlavne nech [...]

Baerbock, Netanjahu

Hádka kvôli Gaze? Nie sme ako nacisti, nahneval sa Netanjahu na nemeckú ministerku

20.04.2024 14:00

Počas návštevy nemeckej šéfky diplomacie Annaleny Baerbockovej v Tel Avive došlo k ostrej výmene názorov medzi ňou a izraelským premiérom, ktorý poprel, že by ľudia v Pásme Gazy hladovali.

Peter Pellegrini

Podpredsedovia alebo Šutaj Eštok. Nový šéf Hlasu bude známy na prelome mája a júna

20.04.2024 13:07, aktualizované: 13:40

Milan Majerský predpokladá, že poslanci KDH zahlasujú za zvolenie súčasného ministra Richarda Rašiho do funkcie predsedu parlamentu.

armáda usa

Americké jadrové zbrane bližšie k Slovensku? Na svojom území ich chce mať aj Poľsko

20.04.2024 12:46

Americké jadrové zbrane sú od novembra 2009 v Belgicku, Nemecku, Taliansku a Holandsku.

univerzita

Mladí Američania páchajú rekordne veľa samovrážd. Nikto presne nevie prečo

20.04.2024 11:28

"Tak veľmi si prajem, aby nám býval dal šancu mu pomôcť," hovorí Katherine Salasová zlomeným hlasom.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 4
Celková čítanosť: 6623x
Priemerná čítanosť článkov: 1656x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy